Fy för misshandel!!

Rosanna på cafe 60

Rosanna

Saffie på cafe 60

Saffie
Saffie på cafe 60 igen
Efter jobbet blev det en riktigt lång fika med Alexandra, Saffie och Rosanna på cafe 60. Det var riktigt mysigt att bara sitta och snacka bort några timmar!

 

Men på väg till bussen ser jag plötsligt en kille som ramlar omkull framför mig.  Först tror jag att han halkat eftersom det är rena isbanan ute. Men innan jag hinner reagera står det en kille och slår honom i huvudet när han ligger ner på gatan. Det här händer 1 meter framför mig! Killarna som misshandlat honom springer iväg och jag och en kille går fram för att höra hur det är med honom. Stackaren är helt blodig i ansiktet och helt förvirrad. Jag ringer 112 och det dyker upp en civilpolisbil inom 2 minuter. Vi får lämna vittnesmål men jag såg inte mycket tyvärr. Tänkte bara på han som låg på gatan. Precis när jag ska gå kommer det ett gäng poliser från ett annat håll som jagar ikapp 2 killar. Jag vart väldigt chockad, då det är första gången jag upplever något sånt här. Det är säkert personer som var på derbyt mellan Djurgården och AIK. HUR kan man gå och slå ner någon bara för att dom inte håller på samma lag, det är SJUKT!! Och hur kan man stå och slå någon som ligger ner på marken!
Hoppas iaf att det gick bra för killen och att dom får fast dom andra idioterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0