Me and my mum doing Stockholm!

 

Igår ringde mamma och sa att hon skulle ta en sväng ner till Stockholm idag, ifall jag hade tid att ses.
Klart! Jag har alltid tid för min mamma!
Vi möttes upp på Moderna museet vid halv 11 för att se utställningen om Siri Derkert. Hon har bland annat skapat konstverket i Östermalmstorgs T-bana. Det var mycket intressant! Sen strosade vi runt lite på de andra utställningarna innan vi sakta gick in mot stan.

 

konst
En installation av en annan konstnär. Vi tror iaf att det var det. Annars håller dom på att riva Museet eller nåt. Mycket konstigt iaf!!
thai
I Kungsan var det Thai-festival.
thai
Sen gick vi till Marimekko där jag fick den här söta neccesären av mamma. Den ska jag ha mitt "vardagssmink" i så blir jag glad varje gång jag ser den i väskan:
marimekko
mamma
Sen åt vi lite.
mamma
salald
Sen strosade vi runt och kikade i lite butiker till mammas buss gick hem. Jag köpte mer blommor till balkongen. Här kommer bilden jag lovade kära mor. Jag fick upp om idag!:
blommor
Sen tyckte jag att jag var värd lite vila så jag åkte hem. Städade upp lite i hallen. Grymtade lite över att Johan inte gått ut med soppåsen i hallen, och tog sen med mig en bok ner till Gärdet. Hade legat där knappt en halvtimme när Johan ringer och undrar om jag sett en påse kläder i hallen. Då har han och några kompisar vart och spelat fotboll och lämnat rena kläder hos oss. Som jag slängt ner i sopnedkastet!! Haha, tur att det bara var att gå ner och hämta dom. Stackars kille.
Nu har jag precis (nåja, en timme sen iaf) kommit in från en grymt skön löprunda och ska nog dra igång en film. Tack och hej, hoppas ni har en najs lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0