Slut, finito, the end

 

Så var det över. I fredags läste jag sista raden i sista Twilightboken. Aldrig har jag blivit så uppslukad av en bok som jag blivit med dessa. Och jag vet att jag inte är ensam.

 

Twilight

 

Sommaren 2009 läste jag första boken och fastade direkt. Såg första filmen några (många) gånger och läste ut 2 och 3 boken innan jag hunnit blinka. Jag var helt obsessed av hela grejen. Musiken, böckerna, filmerna och skådespelarna. Och det gjorde inte saken bättre av att alla på jobbet pratade om Twilight jämt. När jag läst hälften av sista boken åkte jag på semester några veckor och kunde inte ta med den. Eller ville kanske inte helt enkelt inte läsa ut den. För då skulle det ju vara slut. Problemet var bara att min lilla Twilight-hysteri hade puttat in mig i en liten depression. Observera! Jag var inte deprimerad pga Twilight. Men det blev liksom en utlösande faktor att jag inte fick vara i den världen. Min värld var plötsligt inte spännande alls. Och inte bara den världen. Jag får alltid lite ont i hjärtat av att se Harry Potter, Sagan om Ringen m.fl. Jag är nog en liten lajvare i själen :)

 

Hur som, till slut accepterade jag faktum. Det fanns nackdelar med att vara vampyr och Edward kanske inte var så himla perfekt ändå. Jag hade ju min dessutom min egen fantastiska pojkvän som stod ut med mig mer än han borde gjort :) Men, trots att allt var som vanligt igen var jag livrädd för att läsa klart sista Twilightboken. Tänk om jag skulle hamna där igen?!

 

Sommaren efter hade hysterin lagt sig något men jag köade ändå en natt utanför SF Sergel för biljetter till Twilight Fan Event på hovet, sommaren 2010. Ensam. Med några hundra 13-åringar :) Efter 12 timmars väntan och ett irriterande kösystem fick jag biljetter! Eventet var galet. Jag tror jag aldrig tidigare förstått hur mycket ett Hovet fullt av tonårstjejer kan låta. Enormt mycket. Det var öronproppar i och sen väntan på "stjärnorna" Kristen och Taylor, som skulle svara på lite frågor. Dom kom in, skrev autografer. Svarade på frågorna. Kristen såg oerhört obekväm ut och Taylor såg oerhört bekväm ut. Sen skrev dom lite mer autografer och gick ut. Men det var ändå kul att se :)
Klipp från Eventet.
eventet
taylor

 

Eftersom första delen av Breaking Dawn (sista boken) kommer upp på bio i nov började det bli läge att läsa klart serien. Jag ville absolut inte bli spoilad av nån trailer eller kompis som råkar försäga sig. Och, det var ju inte så farligt. Ingen depression så långt ögat kan nå. Jag tänker inte säga hur allt slutar, men jag tror att det var en lättnad bara att ha läst klart. Nu ska jag se fram emot 2 förhoppningsvis grymma filmer innan jag kan säga tack och hej till Twilight för gott. Fast nej. Det kan jag nog aldrig. Men nu har jag iaf ett lite mer förnuftigt förhållande till denna fantastiska saga.

 

Stort tack Stephenie Meyer, för att du gav oss Twilight. Och tack för att du gav mig Muse och många andra grymma band!
book cover

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag har inte läst böckerna. Men jag känner igen känslan. Jag blev verkligen uppslukad av filmerna. Speciellt vargarna-människorna!

iiiiiiiiih!

2011-06-23 @ 15:11:29
Postat av: Johan

Du hade inte behövt fasta efter första boken.

Du är snygg som du är ;)

2011-07-05 @ 11:15:22
Postat av: Anna Friberg

haha, sjukt kul!! tänk om det var sant då =)

2011-07-06 @ 23:32:26
URL: http://picturemyday.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

Du är sjuk gustav. Sjuk. MEN, vänta bara tills du läst dom. Då sitter du där också!! Ha!

2011-07-07 @ 00:14:03
URL: http://picturemyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0