Israel dag 2

 

Jag och Avner, Kerens man, gick upp omänskligt tidigt för att paddla kajak i Genesarets sjö. Det var klarblå himmel, solen hade precis gått upp och helt vindstilla. På väg dit i jeepen såg vi en schakal och en ovanlig fågel.

 

Kajakerna
Kajakerna
Avner gör kajakerna redo
Avner
min kajak
Avner
Fiskebåt
Fiskebåt
I lagunen
Vattnet i Genesarets sjö har sjunkit över 4 meter senaste åren pga lite regn och andra anledningar. Det har skapat stora "laguner" längs stränderna på vissa ställen där det nu växt upp buskar och gräs. Dessa kunde man paddla in långt i. Vi såg sköldpaddor, massa fåglar bla häger och hörde malar (fisken alltså).
jag
Jag representerar Sverige väldigt väl =)
Fiskelycka
Fin firre som vi kalasade på dagen efter.
Ormar
Vi öppnade locket på en bunker och där låg dom här små skorpionerna och ormarna. Det var en ödla också men den hann iväg. Ormen ser precis ut som den som bet mig senast jag var i Israel men den här var ofarlig.
Findus
Findus
Coolaste Findus. Han skulle alltid ligga på mig och sova. Alltså verkligen på mig. Helst i ansiktet.
Keren med djuren
Taini, Keren och Baghera
Keren
Snöflingor
En längtan till kallare trakter?
Dalahästar
jag och mamma
Mamma och jag utanför Noas dagis
jag och keren
Keren
Noa
Lilla söta Noa
Keren och noa
Taini
Stranden
Vi förstod aldrig badförbudsskylten. Alla badade ändå.
Solnedgång
Vatten
Solnedgång
Noa
Stenar
Träd
Det var allt för idag, ses imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0