Rejäl update!

 

Med tanke på att jag inte skrivit nåt på över 2 veckor skulle man ju kunna tro att jag försvann nånstans i Iran. Så är dock inte fallet. Jag är bara exeptionellt lat =)

 

Men nu är jag på G igen!
Jag lovar att det kommer massor av Iran-bilder men inte idag. Tyvärr. Förhoppningsvis denna vecka.
Men det har ju hänt en del ändå sen vi kom hem.
Först och främst har jag börjat på min utbildning till VM på H&M. Det är superkul! Har gått 2 veckor nu och det blir bara bättre och bättre. Men första veckan var det säsongstart vilket innebar jobb 6-17.30 varje dag. Så jag var ganska slut på kvällen kan jag säga.
Lite av vad jag sysslat med senaste 2 veckorna:

 

guitar hero
Förra tisdagen var Katta och Henke hos oss för att lira lite Guitar Hero (Även om jag var lite för trött för att vara allt för engagerad, sorry guys). Men det var kul och allt för längesen!

 

mac
Henke kom och bidrog till Mac-familjen =)

 

dejt
I fredags hade jag och Johan dejt eftersom ingen av oss kunde på alla hjärtans dag.
Mysigt!

 

löpet
Löpsedeln den 12 feb. Finn ett fel!!

 

karlberg
kricko
fik fik2
På lördagen tog jag och Kricko en lång och kall promenad vid karlberg i solen (delvis sol iaf), innan vi hamnade på ett fik på st:Eriksplan.

 

rhoda
Underbara Rhoda som är så grym med sin kamera!

 

kärlek
Elin & Henke verkade fortfarande lika ruskigt nykära, trots lite längre distans.

 

richard
utsikt
Senare på kvällen var jag och Johan ut och käkade med nästan hela nyårsgänget. Vi hamnade tills slut på "och himlen därtill" i skatteskrapan. Första gången jag var där, grym utsikt!

 

mamma och mormor
mamma
mormor
Morgonen efter fick vi låna Gurra och Linnéas bil (tack!) och åkte och köpte konsolhyllor. Insåg hur mycket man kan göra med Elfa system och nu vill jag bygga hyllor överallt!! Sen åkte jag till modemässan där några familjemedlemmar var samlade. Jag, mamma och mormor åkte in till Vapiano i Gamla stan, innan vi avslutade hemma hos oss med lite bildvisning från Iran.

 

johan
På måndagen skulle vi sätta upp hyllorna. Men vi insåg ganska snabbt att vi glömt att borr och borrar var utlånade till en kompis. Så vi beställde pizza istället och hade mysig allahjärtansdag-middag på vardagsrumsgolvet.

 

böcker
johan borrar johan skruvar
På onsdag och torsdag tog vi nya tag och efter mycket om och men och några fler vändor på John Wall satt den äntligen där. Jag stannade hemma fredag kväll och sorterade böcker. Min favoritsyssla! Nu är alla böcker sorterade på författare, alla böcker av samma författare sorterade på utgivningsår, alla dvd-filmer efter kategori,  alla tidningar på nr, alla fula tidskriftsamlare slängda och pärmarna pimpade med dymotext. Lycka!

 

I lördags tog jag och Sofia oss till Friskis och Svettis hurtiga som vi (hon) är. Mitt första pass på minst 6 mån och jäklar vad det var jobbigt!! Som kompensation gick vi hem och bakade en kaka. Senare samma kväll skulle vi ha soaré-filmkväll hos Fanny och då krävs såklart en riktigt Runa-kaka! (För dom som inte vet vad Runa är så är det en förening på min gymnasieskola som bla sätter upp en soaré på Gävle teater varje vår)
Kvällen blev en succé med total nostalgifrossa i form av musik från gymnasiet, filmen från vår sista Soaré, (vi var grymma!) Fanta exotiska frukter med BS (brännvin special- inte bisexuella som min kära far trodde) och massa dans. Enda minuset var att jag glömde min kamera hemma.

 

sofia carl
Syskonen Hagman

 

Söndagen var riktigt slapp med ett uppehåll från soffan för att fika med Sofia och Carl. Sen åkte jag och Sofia hem till mig igen och kollade på film. Perfekt söndag helt enkelt =)
Ny vecka på jobbet och nu ska jag var i fönster 2 veckor. Ska bli awesome!
Lyckades dessutom ta mig till friskis för ett riktigt bra pass igår och har planer på att göra om det på onsdag. Det här blir en bra vecka tror jag!!

 

Så där, det var garanterat det längsta inlägg jag kommer göra här. Men nu är jag back on track så håll utkik efter dagliga uppdateringar!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Oh vad härligt med uppdatering! Nästan klart att vi fixar elfa också. Framförallt nu när du skrivit så här! På den korta väggen mittemot datorn blir det nog för oss.

Puss på dig raring!

2011-02-23 @ 07:40:20
Postat av: Anna Friberg

Det var jättelätt att sätta upp den och smidigt att jobba med. Kom ihåg bara att få med allt hem. Det var det vi missade =)

2011-02-23 @ 20:39:50
URL: http://picturemyday.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-23 @ 21:00:03
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Annica

hur orkar du skriva så mycket.. ;)

2011-02-23 @ 21:06:03
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: nina

härliga bilder! :D

2011-02-23 @ 21:11:32
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

annsoh: Jag missade dagens! Får ge det en ny chans imorrn!

Annica: engångsförteelse =) Jag föredrar att lägga upp bilder för dom säger så mycket ändå. Men ibland måste man!

nina: Tack! Försöker få med mig kameran varje dag.

2011-02-23 @ 22:04:45
URL: http://picturemyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0