How to do a sofabed

 

Nära vi köpte soffa letade vi efter en fin bäddsoffa men vi hittade ingen som passade. Så då gjorde jag min egen. Se och lär gott folk!

 

soffa
1. Du tar ett stycke soffa. I det här fallet en Karlstad från IKEA. Den fungerar perfekt.
säng
2. Du tar 2 stycken resesängar. Dessa är också från IKEA.
överdrag
3. Sy passande överdrag till båda. Jag lämnade en sida öppen och fäste band där istället. Den kommer ändå vara in mot väggen. Jag hittade inget passande grått ulltyg (som soffan) men det blev bra ändå.
dra på
4. Dra på överdraget.
knyt
5. Jag valde att fästa med knytband. Enkelt. Men man kan ju vara avancerad och sy fast en dragkedja också. Eller knappar.
soffa
6. Skjut in sängarna under soffan.
soffan
7. Tadaa!! Så har du gjort dig en egen bäddsoffa! En bäddsoffa som dessutom rymmer 3 personer som sover bekvämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0