Makeover hallen

 

För några veckor sedan fixade vi lite hemma i hallen. Vi har saknat klädhängare, skohylla och spegel sedan vi flyttade in för snart ett år sedan. Sen har vi aldrig kunnat betämma oss för hur det ska se ut så det har aldrig blivit av. Hallen svämmade nu över av skor och vår lilla klädkammare gjorde detsamma.
Det vi behövde var mer skoförvaring. Mycket mer. Jag har dessutom alltid önskat mig en pall i hallen. Så vi tog en tur till IKEA, räddaren i nöden, och resultatet blev riktigt bra tycker jag!

 

FÖRE Hallen:

 

hall
hall
Dörren till vänster går in i klädkammaren. Köket rakt fram.

 

 

EFTER Hallen:

 

hall
Nu ser man vårt fina golv!
hall
Bänken, som rymmer minst 10 par skor, fick plats på millimetern. Älskar den stora spegeln!
jackor
galgar
lampan
Lampan har jag gjort själv. Köpte en billig lampskärm på myrorna. Sprättade bort tyget och målade om den. Sen en ny kontakt och en stor glödlampa på det!
nyckel

 

 

FÖRE klädkammaren:

 

garderob
Glömde att ta kort när det var fullpackat med grejer. Men ni kan nog föreställa er.
garderob
Det är som sagt en ganska liten klädkammare =)

 

 

EFTER klädkammaren:

 

garderob
Är väldigt nöjd med sjalförvaringen.
skor
Men allra nöjdast är jag med skoförvarningen som jag snickrat ihop helt själv av IKEA-hyllplan! Okej, Johan hjälpte till att såga lite. Men bara lite. Hyllplanen ska målas vita.
skor
sjalar
sjalar
Jag älskar sjalar =)
väskor
Några av mina väskor.
skor
Alla träningsskor fick bo i skoskåpet vi hade sedan tidigare. Perfekt för nu slipper dom smutsa ner alla andra skor.
filtar
Uppladdat för picnic-säsong! Den till vänster är en "utomhusmatta" från Iran och den till höger är från senaste Water-aid kollektionen på H&M. Min nya favorit!

 

Allt som allt blev vi båda väldigt nöjda! Vi har maxat med förvaring, jag fick en sittplats och det blev väldigt fint. Nu är det bara lite roligt småfix kvar som att måla hyllorna, sätta upp några tavlor och fixa förvaringsboxar till vantar och mössor. Men det är som tur är långt kvar till det behövs!

Kommentarer
Postat av: kricko

Come live with us! Vi behöver en smart lösning för vår hall som svämmar över med skor...

2011-06-16 @ 03:57:28
Postat av: Anna Friberg

haha! nu vet ni ju hur ni ska göra =) Vi måste ses din skrutt!!

2011-06-16 @ 22:00:35
URL: http://picturemyday.blogg.se/
Postat av: Johan

Du hade inte behövt fasta efter första twilight-boken. Du är snygg som du är ;)

2011-07-05 @ 11:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0