Israel dag 1

 

Jag och mamma flög till Israel den 5 april för att hälsa på min kusin Keren och hennes familj. Jag har varit där 3 gånger tidigare då min faster bott där men nu var det över 11 år sedan. När vi landat tog vi tåget till Akko där Keren, Pelleg och ett enormt skyfall väntade på oss. Jag som minns Israel som varmt, soligt och torrt, torrt, torrt så det var väl lite av en chock. Efter 1 timmes körande i hällregnet var vi framme i Moshav Ramot, byn där Keren bor. Den ligger på nordöstra sidan av Kinneret, på Golanhöjderna.
Det blev presentutdelning till hela familjen och diverse matutdelning av leverpastej, messmör, tunnbröd, choklad m.m.

 

Indianer
Jag, Pelleg och Keren på kvällen
Vy över golan
Första dagen gjorde vi en utflykt till ett vattenfall uppe i Golanhöjderna.
vattenfall
utsikt
hål
Pelleg
Pelleg
Mitt söta kusinbarn Pelleg.
Tistel
Blomma
Tistel
Har många, många kort på växter. Jag lovar att ni inte ska få se alla!
Larv
keren
Keren
militärt
Pelleg
Pelleg
Inte alltid lika nöjd =)
Cykeltur
solnedgång
Solnedgång över Kinneret. Så fint att det gör lite ont.
solnedgång
mamma
Mamma
Kinneret
Kinneret
Solnedgång
solnedgång
solnedgång
strån
strån
Stängsel
Haha, det blev många solnedgångsbilder. Men jag kan inte få nog av solnedgångar så det får ni ta =)

Kommentarer
Postat av: Gustav

Det är så jäkla härligt med dig. Plötsligt kollar man inte din blogg på någon dag och så går in där dagen därpå och så har du lagt upp tusen bilder!

Det är fint.

Du blir verkligen bättre som fotograf hela tiden! Total variation också får man säga. Och det syns verkligen när du taggar till. När du går loss, totalt! Och det är bra.



Om ett halvår eller så när du kört fast. Då kan vi prata bild. Men just nu, ha bara skoj och fota hela tiden!

kram!



ps fika snart! nästa vecka kanske? ds

2011-05-25 @ 23:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0